مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصص ژنتیک از دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرد که انسان‌های ۱۰۰ هزار سال آینده چشمانی درشت و پیشانی‌های بسیار بلندی خواهند داشت

پیشانی بلندها و چشم درشت‌های آینده

به گزارش ایرنا، آلن کوان، که دکتری ژنتیک محاسباتی از دانشگاه واشنگتن دارد، با استفاده از فناوری‌هایی همچون عینک گوگل و احتمالات مهندسی ژنتیک، «یک جدول زمانی احتمالی» از آنچه که انسان ۲۰ هزار،۶۰ هزار و ۱۰۰ هزار سال آینده می‌تواند شبیه آن باشد، ارایه داده است.

کوان گفت: سر انسان آینده بزرگ‌تر خواهد بود تا بتواند یک مغز بزرگ‌تر را در خود جای دهد و طبق برآوردهای مهندسی ژنتیک «سرنوشت صورت انسان به اندازه زیادی بر اساس سلیقه‌های انسانی» تعیین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چشم‌های انسان‌ها در ۱۰۰هزار سال آینده درشت‌تر می‌شوند و از آنجایی که به سیارات دور دست که نور کم و اتمسفری ضعیف‌تر از زمین دارند سفر می‌کنند، سوراخ‌های بینی آنها نیز برای بهترتنفس کردن، بزرگ‌تر می‌شوند.

پوست انسان‌ها نیز رنگدانه‌های بیشتری پیدا می‌کنند تا بتواند آسیب ناشی از اشعه‌های مضر یو.وی را کاهش دهد و پلک‌های چشم نیز ضخیم‌تر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: این پیش بینی چهره، به اندازه زیادی بر اساس خصیصه‌هایی است که انسان‌ها در آن زمان خواستار آنها هستند از قبیل بینی صاف و چشمان براق.

وی اعلام کرد: این پیش بینی‌ها بخشی از یک «آزمایش ذهنی» و «کاملا تفکری» است.

کوان در عین حال گفت: با این که علم و فناوری با یک نرخ شتابان در حال پیشرفت است اما نرم‌های قانونی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند به اندازه زیادی این روند را تعدیل کنند، مسئله‌ای که می‌تواند بر این پیش بینی‌ها نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

کد خبر 218950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز